Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

ΧΩΡΙΣΑΝ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΣΤΗ ΜΕΣΗ???(ΟΛΟ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ)

Μια είδηση που προβλήθηκε ελάχιστα επιβεβαιώνει ρεπορτάζ του 2010 σύμφωνα με το οποίο η τότε κυβέρνηση εξέτασε την προώθηση συμφωνίας, βάσει της οποίας, το Aνατολικό Αιγαίο θα μετατραπεί σε «περιοχή αποφυγής έντασης»(13/8/2012) 


Μια εντυπωσιακή είδηση είδε το φως από το ειδικευμένο σε στρατιωτικά θέματα site «defencenet», η οποία δεν διαψεύσθηκε, αλλά και δεν αναμεταδόθηκε από τα συμβατικά ενημερωτικά Μέσα. Ίσως εξακολουθεί να ισχύει η άτυπη αποσιώπηση θεμάτων που αφορούν το Αιγαίο, με το σκεπτικό ότι αυτό που δεν δημοσιεύεται δεν υπάρχει.
Η είδηση επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ της καθ’ όλα έγκυρης δημοσιογράφου Κύρας Αδάμ, που δημοσιεύθηκε στην «Ελευθεροτυπία» της 8ης Μαρτίου 2010, και κατά το οποίο η τότε κυβέρνηση εξέτασε την προώθηση συμφωνίας, βάσει της οποίας, το ανατολικό Αιγαίο από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά, εντός του FIR Αθηνών, θα μετατραπεί σε «περιοχή αποφυγής έντασης» ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, με απαγόρευση πτήσεων ελληνικών και τουρκικών μαχητικών.
Για να γίνει πλήρως κατανοητό το πρόβλημα που δημιουργείται με το χθεσινό αποσιωπηθέν συμβάν, θα μεταφέρω πρώτα ένα απόσπασμα από το ρεπορτάζ της Κύρας Αδάμ, συμπληρώνοντας μόνον, ότι η συμφωνία για παραχώρηση ουσιαστικά του μισού Αιγαίου στους Τούρκους, ξεκίνησε από την τελευταία κυβέρνηση Κ. Καραμανλή, όπου ο τότε υφυπουργός κ. Χηνοφώτης έκανε την προεργασία.

Δημοσιεύτηκε λοιπόν στην «Ελευθεροτυπία»: «Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η κυβέρνηση Παπανδρέου εξετάζει αυτό το διάστημα τη διαμόρφωση μιας συμφωνίας με την Άγκυρα για την «αποστρατιωτικοποίηση» του μισού Αιγαίου. Στόχος είναι να ελαχιστοποιηθεί η ένταση ανάμεσα στις δύο χώρες, που προκαλείται από τη μόνιμη παραβατική συμπεριφορά της Άγκυρας στο Αιγαίο και τις αντίστοιχες αντιδράσεις των ελληνικών αεροσκαφών με αναχαιτίσεις και εμπλοκές.
» Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει κατά πόσο μπορεί «να είναι συμφέρουσα» μια συμφωνία με την Τουρκία, σε συνεργασία με το ΝΑΤΟ, κατά την οποία:
* Η περιοχή στο Αιγαίο από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά (δηλαδή το μισό Αιγαίο) θα χαρακτηριστεί ως «περιοχή αποφυγής έντασης» ανάμεσα στις δύο χώρες.
* Στην περιοχή αυτή δεν θα εκτελούνται πτήσεις ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών.
* Στην περιοχή αυτή θα εκτελούνται ασκήσεις και πτήσεις για σκοπούς αεράμυνας.
* Η συμφωνία δεν θα επηρεάζει τα μαχητικά αεροσκάφη των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ καθώς και τρίτων χωρών».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αυτό σημαίνει ότι τα ελληνικά αεροσκάφη δεν μπορούν να πετούν πάνω από ελληνικά νησιά, διότι θα «προκαλέσουν ένταση» αφού οι Τούρκοι τα διεκδικούν κι εμείς αποδεχτήκαμε το χαρακτηρισμό «γκρίζες ζώνες». Βάλαμε επομένως συνεταίρο, γι’ αυτό και απαγορεύεται να πλησιάσουμε στις Ίμιες – και όχι μόνο, όπως θα δούμε πιο κάτω.

Προχθές λοιπόν, όταν θαλαμηγός με σημαία Μάλτας και πλήρωμα 5 ατόμων Ουκρανικής καταγωγής προσάραξε Δυτικά της Χίου και Νότια των Ψαρών, εντός των εθνικών χωρικών υδάτων, οι Τούρκοι αμφισβητώντας έμπρακτα την ελληνική αρμοδιότητα έσπευσαν και διέσωσαν τους Ουκρανούς, ενώ από Ελληνικής πλευράς οι δυνάμεις διάσωσης έφτασαν "κατόπιν εορτής".
Το πλήρωμα του σκάφους κάλεσε σε βοήθεια μέσα από την συχνότητα κινδύνου και παρά το γεγονός ότι το σκάφος βρισκόταν εντός του ελληνικού FIR, αλλά και εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, δηλαδή σε περιοχή 100% εντός της ελληνικής αρμοδιότητας έρευνας και διάσωσης, η τουρκική ακτοφυλακή υποκαθιστώντας το Λιμενικό και χωρίς καν να θέσει θέμα συνεργασίας με τις ελληνικές αρχές, έσπευσε επικαλούμενη "τουρκική αρμοδιότητα" και με ταχύπλοο σκάφος το οποίο πέρασε ανάμεσα Χίου και Ψαρρών, κατάφερε να φτάσει πρώτο πριν τα ελληνικά σκάφη!
Δεν είναι μόνον αυτό. Δυο μέρες πριν, όπως έγραψε ο θρακιώτικος Τύπος, δύο Αλεξανδρουπολίτες προσέγγισαν με βάρκα την περιοχή της Λαδόξερας (την οποία διεκδικούν επίσης οι Τούρκοι, καταστρέφοντας και τον φάρο) ανοιχτά της Σαμοθράκης με σκοπό να υψώσουν την Ελληνική Σημαία. Τελικά όμως δεν τα κατάφεραν, η σημαία δεν κυματίζει.
Μόλις ύψωσαν τη σημαία, άντρες του λιμενικού έσπευσαν και αφού την κατέβασαν, οδήγησαν τους δύο άντρες στη λιμενική αρχή της Σαμοθράκης προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις, όπου και μετά από αρκετές ώρες αφέθηκαν ελεύθεροι. Η ιστορία έληξε, ωστόσο γεννώνται αρκετά ερωτήματα, τα οποία σίγουρα θα απασχολήσουν τους σκεπτόμενους.
http://www.voria.gr/index.php
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΤΗΝ ΑΕΡΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΑΤΟΪΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ(
Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010)
Σύνορο... πτήσεων ο 25ος μεσημβρινός
                                                                         Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ

Η κυβέρνηση εξετάζει την προώθηση συμφωνίας, βάσει της οποίας, το Ανατολικό Αιγαίο από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά, εντός του FIR Αθηνών θα μετατραπεί σε «περιοχή αποφυγής έντασης» ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, με απαγόρευση πτήσεων ελληνικών και Τουρκικών μαχητικών.



Ιστορική χειραψία και χαμόγελα στη Νέα Αγχίαλο το 2000, όταν στο πλαίσιο ΝΑΤΟϊκής άσκησης Tουρκικά αεροσκάφη προσγειώθηκαν στο Eλληνικό αεροδρόμιο Θα εξαιρούνται τα αεροσκάφη των χωρών του ΝΑΤΟ και τρίτων χωρών, καθώς και οι ασκήσεις και η εξυπηρέτηση των σκοπών αεράμυνας.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η κυβέρνηση Παπανδρέου εξετάζει αυτό το διάστημα τη διαμόρφωση μιας συμφωνίας με την Αγκυρα για την «αποστρατιωτικοποίηση» του μισού Αιγαίου. Στόχος είναι να ελαχιστοποιηθεί η ένταση ανάμεσα στις δύο χώρες, που προκαλείται από τη μόνιμη παραβατική συμπεριφορά της Αγκυρας στο Αιγαίο και τις αντίστοιχες αντιδράσεις των ελληνικών αεροσκαφών με αναχαιτίσεις και εμπλοκές.
Ετσι η κυβέρνηση προσδοκά ότι «δεν θα υπάρχουν εντάσεις στο FIR Αθηνών, θα υπάρξει μείωση δαπάνης αναχαιτίσεων και θα αυξηθεί η εναέρια κυκλοφορία στο FIR Αθηνών κατά 30% περίπου με όφελος 2 δισ. ετησίως...».
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει κατά πόσο μπορεί «να είναι συμφέρουσα» μια συμφωνία με την Τουρκία, σε συνεργασία με το ΝΑΤΟ, κατά την οποία:
* Η περιοχή στο Αιγαίο από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά (δηλαδή το μισό Αιγαίο) θα χαραχτηριστεί ως «περιοχή αποφυγής έντασης» ανάμεσα στις δύο χώρες.
* Στην περιοχή αυτή δεν θα εκτελούνται πτήσεις ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών.
* Στην περιοχή αυτή θα εκτελούνται ασκήσεις και πτήσεις για σκοπούς αεράμυνας.
* Η συμφωνία δεν θα επηρεάζει τα μαχητικά αεροσκάφη των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ καθώς και τρίτων χωρών.
Το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης για την προώθηση μια τέτοιας πρωτότυπης συμφωνίας με την Τουρκία φαίνεται να είναι ότι σε περίοδο ισχνότατων αγελάδων για την Ελλάδα, η ελληνική κοινή γνώμη θα αποδεχθεί ευχαρίστως την προσδοκώμενη αύξηση εσόδων κατά 2 δισ. ετησίως από την αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας στο Αιγαίο, λόγω της μείωσης της στρατιωτικής έντασης στην περιοχή.
Η Αγκυρα μάλλον δεν πρόκειται να φέρει αντίρρηση σε μια τέτοια συμφωνία, η οποία συμπίπτει εξάλλου με τη δική της μόνιμη επιδίωξη να αποκτήσει τον έλεγχο στο Αιγαίο μέχρι τον 25ο μεσημβρινό, απονεκρώνοντας έτσι -σε πρώτη φάση- ολόκληρο το ανατολικό Αιγαίο.
Με την υπό διαμόρφωση συμφωνία, η Αθήνα με στόχο τη μείωση των κρατικών δαπανών από την αντίστοιχη μείωση της στρατιωτικής έντασης στο ανατολικό Αιγαίο, δεσμεύεται να σταματήσει τις πτήσεις των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών πάνω από τα εθνικά εδάφη της στο ανατ. Αιγαίο, παρά μόνον για σκοπούς αεράμυνας.
Βαπτισμένα «ΝΑΤΟϊκά»
Θα επιτρέπει όμως τη χρήση του ίδιου χώρου από τα αεροσκάφη των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ, (σ.σ. άρα και της Τουρκίας), καθώς τα ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη χαρακτηρίζοντας «φίλια» και επομένως απαγορεύονται οι αναχαιτίσεις τους.
Δι' αυτού του τρόπου όμως, η Τουρκία (σ.σ. με βάση την τακτική που εφαρμόζει) θα μπορεί να βαφτίζει ως ΝΑΤΟϊκά τα μαχητικά της, να δεσμεύει περιοχές και να εκτελεί κανονικά τις ασκήσεις της, χωρίς να ενδιαφέρεται για τα 6 ή τα 10 ν.μ. του ελληνικού εναέριου χώρου και χωρίς να καταθέτει σχέδια πτήσεων.
Αντιθέτως η Αθήνα -και για λόγους οικονομίας- είτε δεν θα πραγματοποιεί αντίστοιχες ασκήσεις είτε θα τις κάνει μόνον επί χάρτου.
Η υπό διαμόρφωση αυτή συμφωνία μπορεί να εξεταστεί στις πολλαπλές ελληνοτουρκικές συναντήσεις, πριν από την επίσημη επίσκεψη του Τούρκου πρωθυπουργού Τ. Ερντογάν στην Αθήνα τον Μάιο.
Μετά τη συνάντηση Δρούτσα-Νταβούτογλου, προχθές στην Ισπανία, στις 9 Μαρτίου συνέρχεται στην Αγκυρα η 15η Σύνοδος Κατευθυντήριας Επιτροπής Ελλάδας-Τουρκίας, η οποία με τη σειρά της θα προετοιμάσει την επίσκεψη εργασίας του Αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Δ. Δρούτσα στο τέλος του μήνα στην Αγκυρα. Ολη αυτή η κινητικότητα έχει στόχο να προετοιμαστεί καλά η επίσκεψη του κ. Ερντογάν στην Αθήνα, η οποία σύμφωνα με την ελληνική πλευρά πρέπει να έχει θετικά αποτελέσματα.
Αν τελεσφορήσει μια συμφωνία τέτοιου περιεχομένου, πιθανώς θα υποκαταστήσει και το υπάρχον Μνημόνιο Παπούλια-Γιλμάζ, το οποίο δεν επιτρέπει τη διενέργεια στρατιωτικών ασκήσεων «στο Αιγαίο» κατά τους θερινούς μήνες και το οποίο η Αγκυρα καταπατά συστηματικώς τα τελευταία χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι και κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων του Μνημονίου Παπούλια-Γιλμάζ, η τουρκική πλευρά είχε επιμείνει μέχρι τέλους στην απαγόρευση πτήσεων στο Αιγαίο, κάτι που δεν είχε δεχθεί τότε η κυβέρνηση Α. Παπανδρέου και ο νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας.*
http://www.enetenglish.gr/

hellenicsunrise.blogspot.gr