Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

ΠΟΤΕ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΕΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΗΓΕΤΗΣ; ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ;




Έλαβα πρόσφατα 26/10/15 το κατωτέρω ηλεκτρονικό μήνυμα από ένα αγαπητόν εν Χριστώ αδελφόν, ο οποίος μου έθεσε δύο πολύ καίρια και σημαντικά ερωτήματα, σχετικά με τον Αντίχριστο και τους δύο Προφήτες. 
Επειδή τα ερωτήματα και η απάντησή πιστεύω ότι αφορούν και ενδιαφέρουν όλους μας, δημοσιεύω ανώνυμα (το όνομα που υπάρχει είναι τυχαίο) την αλληλογραφία αυτή προς  ενημέρωση και πνευματική ωφέλεια όλων.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015
 Σεβαστέ και αγαπητέ μας πατέρα Μάξιμε, την ευχή σας.
Είμαι ο Δημήτριος από την Κύπρο και θέλω να σας στείλω την αγάπη και την εκτίμηση μου, εμένα προσωπικά, της συζύγου μου και των οκτώ παιδιών μου.
Έχω πάρει όλα τα θεάρεστα βιβλία σας, και τα έχω μελετήσει αρκετές φορές. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας με ό,τι έχετε πει και γράψει. Εγώ με την σειρά μου έχω μιλήσει με πολλούς συγγενείς και φίλους, για όλα αυτά τα θέματα, αλλά δυστυχώς δεν θέλουν να ακούσουν.
Μέχρι σήμερα με κοροϊδεύουν, επειδή πέρασαν τα χρόνια και Αντίχριστο δεν βλέπουμε.
 Με αγάπη Χριστού χωρίς να θέλω να σας προσβάλω, θέλω να σας κάνω δύο ερωτήσεις.
α) Πότε αναμένεται να ενθρονιστεί ο Αντίχριστος παγκόσμιος ηγέτης κατά την γνώμη σας; 
β) Πότε θα εμφανιστούν οι δύο Προφήτες της Αποκάλυψης; 
 Ζητώ συγνώμη για τις ερωτήσεις μου, αλλά ο λόγος που σας ερωτώ είναι ότι περνούν οι μήνες και δεν βγαίνουν τα 3,5 χρόνια μέχρι την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού μας. 
Θα περιμένω με χαρά και αγωνία την απάντηση στα ερωτήματά μου.
  Σας ευχαριστώ
 Με αγάπη Χριστού ο αδερφός σας Δημήτριος   
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
****
Έτσι κάποτε κορόϊδευαν και τον Νώε, αλλά όλοι ξέρουμε τι έγινε στην συνέχεια. Ας κοροϊδεύουν λοιπόν, δεν πειράζει. Πολύ σύντομα θα διαπιστώσουν την ΩΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και τότε να δούμε τι θα λέγουν, αλλά κυρίως και τι θα κάνουν, αφού θα βρεθούν τελείως απροετοίμαστοι και θα πιαστούν σε βαθύ ύπνο...
 Σχετικά με τα πολύ σημαντικά και εύλογα ερωτήματά σας, απαντώ με  ειλικρίνεια και υπευθυνότητα τα εξής:
 Για το πρώτο:
Δεν γνωρίζουμε από πουθενά μέσα από την Αγία Γραφή, το πότε ακριβώς θα ενθρονιστεί ο Αντίχριστος.
Πιστεύαμε βέβαια όλοι μας και λέγαμε κάποια πράγματα, σύμφωνα με κάποιες γνώμες των Αγίων μας ή άλλων παλαιών και σύγχρονων ερμηνευτών, αλλά τελικά απ΄ότι φαίνεται, δεν ήταν έτσι τα πράγματα.
Το πιο πιθανόν, όπως εξελίσσονται τα γεγονότα, είναι να ενθρονιστεί λίγο πριν το Τέλος του Κόσμου, το 2018. Ίσως μερικούς μήνες πριν, από 1-12 περίπου. Και αυτό γιατί, εάν η ενθρόνισή του γινότανε πολύ πριν θα είχαμε μεγαλύτερο διάστημα διωγμών θλίψεων και δοκιμασίας, αφού όπως λέγει η Γραφή και οι Άγιοί μας, ο Αντίχριστος αμέσως μετά την ενθρόνισή του, θα δείξει το ποιος πραγματικά είναι και θα ξεκινήσει το μεγάλο και τελευταίο διωγμό εναντίον των πιστών Χριστιανών.
Όπως μας λέγει ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, το διάστημα εκείνο θα γίνει τέτοια μεγάλη θλίψη, η οποία δεν θα έχει ξαναγίνει ποτέ άλλοτε επί της γης. Από θεία φιλανθρωπία λοιπόν και από Αγάπη κινούμενος ο Κύριός μας, θα «κολοβώσει» τον χρόνο και τις ημέρες εκείνες προκειμένου να μας βοηθήσει να αντέξουμε. Αλλιώς ποιός θα άντεχε και ποιός θα σωζόταν!  
Για το δεύτερο:
Οι δύο Προφήτες και Μάρτυρες (όποιοι και εάν είναι αυτοί) θα εμφανιστούν σχεδόν ταυτόχρονα με τον Αντίχριστον. Λογικά πρώτα θα εμφανιστεί ο ΑΝΟΜΟΣ και αμέσως μετά οι Προφήτες.
Οι Προφήτες, όπως έγραψα και στο τελευταίο μου βιβλίο «Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΤΟΥ ΑΝΟΜΟΥ» δεν έχουν λόγο ύπαρξης, χωρίς να υπάρχει στο προσκήνιο ο Αντίχριστος.
Όσο λοιπόν καθυστερεί να εμφανιστεί και να αποκαλυφθεί δημόσια ο «υιός της απωλείας», τόσο και αυτοί οι δύο Μάρτυρες δεν θα εμφανίζονται, άσχετα εάν «φαίνεται» ότι έτσι δεν «βγαίνει» ο χρόνος για το 2018 που έχουμε θέσει, βάσει πολλών μαρτυριών και αποδείξεων, μέσα από την Αγία Γραφή και τους θεοφόρους Πατέρες μας, ως έτος της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας.
Βέβαια, πολλοί μπερδεύονται, ή αμφισβητούν την ταπεινότητά μου, επειδή στα πρώτα βιβλία μου μιλούσα για επταετή βασιλεία του Αντιχρίστου, η οποία θα ξεκινούσε το 2012-2013 και θα τελείωνε το 2018 και σήμερα είμαστε ήδη στα τέλη του Σωτήριου έτους 2015 και οδεύομαι για το 2016, οπότε δεν τους βγαίνουν τα κουκιά και το μέτρημα. 
Ας μην βιάζονται όμως και ας μην προτρέχουν, αν δεν θέλουν να παραπλανηθούν και να αποκοιμηθούν τελείως, γιατί όπως λέγει και η λαϊκή σοφία «πίσω έχει η αχλάδα την ουρά»...
  
Η όλη σύγχυση και το μπέρδεμα για το θέμα αυτό, έχει δημιουργηθεί από την λεγόμενη «επταετία»του Αντιχρίστου.
Σχετικά με το θέμα της «επταετίας», είναι αλήθεια, αγαπητοί μου αδελφοί, ότι όλοι όσοι ασχολήθηκαν και έγραψαν ή μίλησαν περί του Αντιχρίστου, πολύ πριν από μένα, εδώ και πολλές δεκαετίες, κληρικοί και λαϊκοί, όλοι τους μίλησαν και έγραψαν για επταετή βασιλεία του Αντιχρίστου.
Μάλιστα γράφανε ότι η επταετία αυτή, χωρίζεται σε δύο περιόδους, των 3,5 χρόνων, όπου στα πρώτα 3,5 χρόνια ο Αντίχριστος θα παρουσιαζόταν σαν «καλός» φορώντας προσωπείο για να ξεγελάσει τον κόσμο, ενώ στα άλλα 3,5 χρόνια θα έδειχνε το πραγματικό του διαβολικό πρόσωπο, προξενώντας μύρια κακά στην ανθρωπότητα.
Εξ αιτίας αυτής της θέσεως, προέκυψε και η άποψη ότι οι δύο Προφήτες και Μάρτυρες της Αποκαλύψεως, θα έλθουν στα πρώτα 3,5 χρόνια (την πρώτη δηλαδή περίοδο, την καλή) της βασιλείας του Αντιχρίστου.

Την θέση και άποψη αυτή, ακολούθησε και η ταπεινότης μου, όταν έγραψε το 2006 το πρώτο μου εσχατολογικό βιβλίο, με τίτλο «Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΗΛΘΕΝ 1983, 2013», καθώς δεν είχα κανένα λόγο, τουλάχιστον τότε, να αμφισβητήσω ή και να ερευνήσω την εγκυρότητα ή μη της θέσεως αυτής, αφενός γιατί μέχρι τότε ήταν, (αλλά και μέχρι σήμερα είναι), η ΜΟΝΑΔΙΚΗ και ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΣΑ άποψη σε όλους τους εκκλησιαστικούς κύκλους του νέου και παλαιού ημερολογίου, και αφετέρου γιατί στην σχετική έρευνα μου για το θέμα αυτό, είχα συναντήσει και Αγίους (όπως ο Άγιος Ιππόλυτος, βλέπε  σελ. 196 στο ανωτέρω βιβλίο μου) οι οποίοι στα σχετικά τους κείμενα για τον Αντίχριστο μιλούσαν και αυτοί για επταετή βασιλεία-κυριαρχία. Τα κείμενα αυτά φυσικά των Αγίων μας  τα συμπεριέλαβα στο ανωτέρω βιβλίο μου, όπως μπορείτε και εσείς να δείτε και να διαπιστώσετε.
Όταν όμως άρχισε να περνάει το 2013 και έβλεπα ότι ο Αντίχριστος δεν εμφανίστηκε ακόμη δημόσια για να ξεκινήσει τα πρώτα του 3,5 «καλά» χρόνια, όπως όλοι μας ξέραμε και περιμέναμε, άρχισα να υποψιάζομαι ότι κάτι δεν πάει καλά με την «επταετία» και ξεκίνησα την έρευνα πάνω σε αυτό το θέμα.
Ερευνώντας λοιπόν πιο προσεκτικά, αλλά και με κριτικό πλέον πνεύμα το όλο θέμα, διαπίστωσα και κατέληξα ότι, η άποψη αυτή τελικά δεν ήταν ορθή.

Εάν κάποιος καλοπροαίρετος πιστός ερευνήσει προσεκτικά την Αγία Γραφή, θα διαπιστώσει ότι ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρεται σαφέστατα, ξεκάθαρα, ρητά και κατηγορηματικά ότι η βασιλεία-κυριαρχία του Αντιχρίστου θα είναι επτά έτη. 
Και όσο και εάν φαίνεται περίεργο στους περισσοτέρους, δεν αναφέρονται ξεκάθαρα ούτε τα 3,5 έτη, (*) πόσο μάλλον τα επτά.
Η μόνη αναφορά σε όλη την Αγία Γραφή που υπάρχει, για την χρονική διάρκεια της βασιλείας του Αντιχρίστου, είναι στον Προφήτη Δανιήλ και αυτή μιλάει για, «καιρό, καιρούς και ήμισυ καιρού».
«Και λόγους προς τον  Ύψιστον λαλήσει και τους αγίους Υψίστου παλαιώσει και υπονοήσει του αλλοιώσαι καιρούς και νόμον. και δοθήσεται εν χειρί αυτού έως καιρού και καιρών και ήμισυ καιρού». (Δανιήλ ζ΄, 25).
Αυτό το χωρίο ερμήνευσαν οι Άγιοι μας και μίλησαν, για τα 3,5 χρόνια βασιλείας και κυριαρχίας του Αντιχρίστου.
Η ερμηνεία όμως αυτή των Αγίων μας, μπορεί να είναι ορθή, μπορεί και όχι, αφού οι Άγιοι μας, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, εμείς οι Ορθόδοξοι, δεν είναι πάντοτε ΑΛΑΘΗΤΟΙ, (μόνον ο Θεός είναι αλάθητος), χωρίς αυτό βέβαια να τους στερεί τίποτε από την αγιότητά τους ή από την τιμή, την προσκύνηση και τον σεβασμό που τους οφείλουμε.

Άρα τελικά, όχι μόνον ΕΠΤΑΕΤΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, αλλά ίσως, ούτε και τα 3,5 έτη, παρά μόνον: «καιρός, καιροί και ήμισυ καιρού».
Τώρα, πόσο διάστημα τελικά θα είναι αυτοί οι: «καιρός, καιροί και ήμισυ καιρού», αυτό ΜΟΝΟΝ ο Θεός το γνωρίζει.
Φυσικά, για να είμαστε αντικειμενικοί, δεν αποκλείεται να ισχύει και η ερμηνεία-εκδοχή αυτή των 3,5 χρόνων.
Ακόμη όμως και σ΄αυτή την περίπτωση, πάλι δεν ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΕ, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ή να μας διαφεύγει ότι ο Χριστός μας μίλησε και για «ΚΟΛΟΒΩΣΗ ΗΜΕΡΩΝ» στα χρόνια του Αντιχρίστου, για να μπορέσουν να σωθούν κάποιοι πιστοί, αλλιώς δεν θα μπορούσε να σωθεί ΚΑΝΕΝΑΣ άνθρωπος επί της γης.
«έσται γαρ τότε θλίψις μεγάλη, οία ου γέγονεν απ΄αρχής κόσμου έως του νυν ουδ΄ ου μη γένηται. καιει μη εκολοβώθησαν αι ημέραι εκείναι, ουκ αν εσώθη πάσα σαρξ· δια δε τους εκλεκτούς κολοβωθήσονται αι ημέραι εκείναι». (Ματθ. ΚΔ΄ , 21-23)

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι στην Πίστη μας, την Ορθοδοξία, τα πράγματα δεν είναι πάντοτε τόσο απλά και μονοδιάστατα και πολλές φορές, ένα και ένα δεν κάνουν πάντοτε δύο (1+1=2) όπως νομίζουν κάποιοι άγευστοι της αγιογραφικής και αγιοπατερικής διδασκαλίας.  Γι΄αυτό, το Άγιο και ιερό μας Ευαγγέλιο, μάς τονίζει να προσέχουμε πολύ τα όσα λέγει η Γραφή, γιατί «το μεν γράμμα αποκτείνει, το δε πνεύμα ζωοποιεί». (Β΄Κορ. γ΄, 6)
Διαφορετικά, με την λογική αυτή, (της κυριολεκτικής και κατά γράμμα ερμηνείας) ας μας εξηγήσουν κάποιοι πως βγαίνει ΑΚΡΙΒΩΣ και κατά ΓΡΑΜΜΑ (κυριολεκτικά), η Τριήμερος Ανάσταση του Κυρίου μας, η οποία όχι μόνον δεν είναι ΤΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ όχι μόνον δεν είναι ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ, αλλά ούτε κάν ΜΙΑΜΙΣΗ ΗΜΕΡΑ! Είναι ΜΟΝΟΝ 33 ώρες!
Αν μπορούν ας απαντήσουν!
Και βέβαια, για όσους ΣΙΓΟΥΡΑ θα προτρέξουν και πάλι να με κατηγορήσουν λέγοντας, ότι εάν "έπεσα έξω" εδώ, σ΄αυτό το θέμα, γιατί να μην πέσω έξω και σε όλα τα άλλα, και για πιο λόγο να πιστέψουν τα όσα είπα και έγραψα, τους απαντώ:
  
1) Με την ίδια λογική θα πρέπει να απορρίψουν και να μηδενίσουν και όλους τους Αγίους μας, επειδή λίγο πολύ όλοι έκαναν κάποια λάθη ή εξέφρασαν κάποιες λανθασμένες απόψεις, θέσεις ή ερμηνείες σε διάφορα θέματα.
Ακόμη και αυτούς τους Αγίους και πρωτοκορυφαίους Αποστόλους μας Πέτρο και Παύλο, θα πρέπει να διαγράψουν, επειδή είχαν διαφορετική γνώμη μεταξύ τους και ΔΙΑΦΩΝΟΥΣΑΝ, για το εάν πρέπει να γίνεται η Περιτομή ή όχι. Άρα εκ των πραγμάτων ένας εκ των δύο έκανε λάθος. Και άρα σύμφωνα με την λογική τη δική τους, εάν ο Απόστολος Πέτρος έκανε λάθος σ΄αυτό το θέμα, γιατί να μην κάνει και σε όλα τα υπόλοιπα;
Ωραία λογική!
Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα για όσους μελετούν και γνωρίζουν τα της Πίστεώς μας.
Έχω γράψει σχετικά για αυτό το θέμα, εάν δηλαδή οι Άγιοί μας είναι αλάθητοι ή όχι, στο βιβλίο μου «Η ΠΟΛΗ Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» (σελ. 91-108) και έχω προσκομίσει εκεί, πολλά τέτοια παραδείγματα με παραπομπές. Όσοι θέλουν ας ανατρέξουν εκεί ή και στην ιστοσελίδα του «ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ» εδώ: http://www.patrokosmas.gr/antiairetika.asp?isue=147&artid=4541

Και εάν λοιπόν, μπορούν να κάνουν λάθη, ακόμα και οι Άγιοι μας, πόσο μάλλον η ταπεινότης μου, η οποία ούτε άγιος είναι, ούτε προφήτης.
Άλλο εάν αυτοί προσπαθούσαν, ευκαίρως ακαίρως να περάσουν αυτή την αντίληψη, στους πιστούς, για λόγους ευνόητους. 
(Έχω ήδη απαντήσει εδώ και πολλά χρόνια και για το θέμα αυτό. Όσοι θέλουν μπορούν να ανατρέξουν εδώ:
http://www.agioskosmas.gr/themata.asp?isue=70&artid=4067)

2)  Η ελαχιστότης μου, δεν πίεσε ποτέ κανένα, να πιστέψει ή να δεχθεί με το ζόρι, τα όσα έχω πει και γράψει, μέχρι σήμερα. Όσοι θέλουν ελεύθερα, να τα πιστέψουν, το πράττουν, αφού πρώτα διαβάσουν, μελετήσουν και ερευνήσουν τα όσα έχω γράψει και πει. Όσοι δεν θέλουν είναι δικαίωμά τους. 
Ας θυμηθούν όμως εκείνη την ώρα, ότι δεν θα έχουν καμμία δικαιολογία και κανένα ελαφρυντικό, και θα είναι όλοι τους αναπολόγητοι, -κληρικοί κια λαϊκοί- όταν πολύ σύντομα θα αρχίσουν να πραγματοποιούνται όλα αυτά τα γεγονότα (ήδη έχουν ξεκινήσει και τα βλέπουν, αλλά δεν θέλουν να το πιστέψουν) και ότι ο Θεός τους ενημέρωσε, αλλά αυτοί ΔΕΝ ΘΕΛΗΣΑΝ να δουν, ν΄ακούσουν και να πιστέψουν...
Εν κατακλείδι, αγαπητοί μου αδελφοί, σας λέγω, -και μέσα από εσάς, σε όλους τους καλοπροαίρετους αδελφούς μας, που θα διαβάσουν όλα αυτά- με φόβο Θεού και με κάθε υπευθυνότητα και ειλικρίνεια, όπως άλλωστε πάντοτε συνηθίζω, συν Θεώ, ότι επί της ουσίας ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΕ απ΄όλα όσα έχω γράψει, σχετικά με το θέμα του Αντιχρίστου και της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας.
Ούτε στο ότι, πράγματι ζούμε τα έσχατα χρόνια, ούτε στο ότι, πράγματι γεννήθηκε ο Αντίχριστος, ούτε στο ότι, πράγματι φθάσαμε στο Τέλος του Κόσμου και το 2018 θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία. Αυτή και μόνη αυτή, είναι η ουσία του θέματος.
 Τώρα, στα επί μέρους και δευτερεύοντα θέματα και στις λεπτομέρειες, όπως, το εάν ο Αντίχριστος γεννήθηκε το 1982 ή το 1983, εάν θα παρουσιαστεί το 2012, το 2013, ή το 2015 και εάν θα ενθρονιστεί το 2015, το 2016 ή το 2017, δεν έχει τελικά και πολύ μεγάλη ΣΗΜΑΣΙΑ.
 Εξ άλλου η ταπεινότης μου, ΟΥΔΕΠΟΤΕ υποστήριξε ή είπε και έγραψε ότι είμαι κάποιος «άγιος» ή «προφήτης» -αντιθέτως μάλιστα όπως μπορείτε να διαπιστώσετε μέσα από τις σελίδες των βιβλίων μου- (**) ούτως ώστε να μπορούν να θεωρηθούν ΟΛΑ όσα είπα και έγραψα θεόπνευστα και αλάθητα. ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΗ και ΑΛΑΘΗΤΗ είναι μόνο η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ μας.
Εύχομαι ο Θεός «ο θέλων πάντας ανθρώπους σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν» να φωτίζει και να οδηγεί πάντοτε, εσάς και όλο τον κόσμο, στην Αλήθεια και την Σωτηρία Του.
ΜΗΝΓΕΝΟΙΤΟ!!!
  Με πολλές ευχές και αγάπη Χριστού πατήρ Μάξιμος
Προσοχή! Μην προτρέξουν κάποιοι και πουν ότι η Αποκάλυψις μιλάει για 42 μήνες, δηλαδή 3,5 χρόνια Bασιλείας του Αντιχρίστου, παραπέμποντας στο κατωτέρω χωρίο, γιατί η αναφορά αυτή είναι για το πρώτο θηρίον της Αποκαλύψεως με τα δέκα κέρατα και τα επτά κεφάλια. Αυτό το θηρίον ΔΕΝ είναι ο Αντίχριστος. Το δεύτερον θηρίον, που βγαίνει μέσα από την γη, που είχε κέρατα δύο και έμοιαζε με αρνί, αλλά ελάλει ως δράκος, είναι ο Αντίχριστος.
 «Και εστάθην επί την άμμον της θαλάσσης· και είδον εκ της θαλάσσης θηρίον αναβαίνον, έχον κέρατα δέκα και κεφαλάς επτά, και επί των κεράτων αυτού δέκα διαδήματα, και επί τας κεφαλάς αυτού ονόματα βλασφημίας...και προσεκύνησαν τω θηρίω λέγοντες· τις όμοιος τω θηρίω; τις δύναται πολεμήσαι μετ΄αυτού; και εδόθη αυτώ στόμα λαλούν μεγάλα και βλασφημίαν· και εδόθη αυτώ εξουσία πόλεμον ποιήσαι μήνας τεσσαράκοντα δύο... »(Αποκ. ΙΓ΄1-5)
«Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης, και είχε κέρατα δύο όμοια αρνίω, και ελάλει ως δράκων...»  (Αποκ. ΙΓ΄11)
«Κατ’ αρχάς, να καταθέσω ότι, ουδέποτε είπα ή έγραψα ότι είμαι «κάποιος». Και πολύ περισσότερο ότι είμαι προφήτηςάγιος, ή κάτι άλλο παρόμοιο και γι’ αυτό «προφητεύω». Αλλά είπα και κατέγραψα, ό,τι έχουν πει και συγγράψει οι Άγιοί μας μέσα από την Αγία Γραφή. Και άρα, δεν είναι δικά μου αυτά που έγραψα, για να μπορώ ναισχυριστώ ή να νομίζω, ότι είμαι κάποιος «άγιος» ή «προφήτης».
Γι’ αυτό και έγραφα μάλιστα, από το 2006, στο βιβλίο μου:

«Κατ’ αρχάς να δηλώσω εν πλήρει συνειδήσει και επιγνώσει και χωρίς ταπεινολογίες, ότι ούτε είμαι, ούτε πιστεύω ότι είμαι κάποιος... Προσέξτε! Δεν θέλω να πω, προς Θεού, μην παρεξηγηθώ, σε καμμία περίπτωση ότι είμαι κανένας άγιος ή προφήτης, ή φωτισμένος ή ότι ήμουν άξιος ή ενάρετος ή ό, τι δήποτε άλλο και γι’ αυτό μου «φανέρωσε» ο Θεός όλα αυτά. Όχι. Σίγουρα όχι. Και μακριά από εμένα τέτοιες  εωσφορικές σκέψεις....» ιβλίον «Ο Αντίχριστος Ήλθεν 1983, 2013» σελ. 17, 41)
**** Για λόγους συντομίας παρελήφθησαν κάποια σχόλια.