Επιμέλεια Θοδωρής Ρηγινιώτης (riginiot@gmail.com)
Ο προφήτης Ηλίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης και από τους πιο αγαπημένους αγίους του λαού μας. Τα εκκλησάκια του στολίζουν τις βουνοκορφές (επειδή κρύφτηκε στο βουνό όταν τον καταδίωκε ο βασιλιάς Αχαάβ), τα πανηγύρια του στις 20 του Ιούλη είναι κοσμαγάπητα και πολλοί συμπατριώτες μας έχουν το όνομά του.
Στο Ρέθυμνο είναι πασίγνωστη η ιστορική μονή του στα Ρούστικα, όπου έζησε και ο σύγχρονος άγιος γέροντας Ευμένιος Λαμπάκης (ο οποίος κοιμήθηκε την ημέρα των Χριστουγέννων του 2005).
Τα γνωστά γεγονότα της ζωής του προφήτη Ηλία καταγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη, στα βιβλία που ονομάζονται Γ΄ Βασιλειών (από κεφ. 16, στίχ. 29) και Δ΄ Βασιλειών (δηλ. ιστορίες των βασιλέων του Ισραήλ, δικαίων και αδίκων). Ο προφήτης έζησε τον 9ο αιώνα π.Χ. δηλ. γύρω στο 850-800 π.Χ. και αντιστάθηκε στον απάνθρωπο βασιλιά Αχαάβ (ο οποίος «κακοποίησε τους ανθρώπους που βρίσκονταν μπροστά του περισσότερο από κάθε άλλο βασιλιά του Ισραήλ», Γ΄ Βασ. 16, 33) και τη σκληρή και αδίστακτη βασίλισσα Ιεζάβελ, που κατάργησαν τη λατρεία του αληθινού Θεού και επέβαλαν στο Ισραήλ τη λατρεία του ειδωλολατρικού θεού Βάαλ. Ο Βάαλ δεν ήταν μόνο ψεύτικος θεός, αλλά δαίμονας που λατρευόταν με ανθρωποθυσίες.
Ο Ηλίας με την προσευχή του «έκλεισε τον ουρανό» και για τριάμισι χρόνια δεν έβρεξε. Επίσης, προκάλεσε τους ιερείς του Βάαλ, να συναντηθούν στο όρος Κάρμηλο, να τελέσουν θυσία (ζώου) και να προσευχηθούν ο καθένας στο θεό του για να ρίξει φωτιά από τον ουρανό να ανάψει τα ξύλα της θυσίας. Οι ιερείς του Βάαλ φώναζαν στο θεό τους, αλλά «ούτε φωνή, ούτε ακρόαση» (από εκεί είναι η φράση). Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να χαράζουν και να ματώνουν το σώμα τους για να τους ακούσει ο θεός τους, αλλά μάταια (προφανώς αυτά περιλαμβάνονταν στη λατρεία του Βάαλ, που ήταν, όπως είπαμε, αιματηρή). Μόλις ο Ηλίας προσευχήθηκε, έπεσε φωτιά και έκαψε τα ξύλα, το σφάγιο της θυσίας και ακόμη και τις πέτρες γύρω γύρω.
Τότε ο λαός μπλόκαρε τους ιερείς και ο Ηλίας πήρε ένα σπαθί και τους σκότωσε!
Οι δύο πράξεις αυτές του προφήτη Ηλία – το κλείσιμο του ουρανού και ο φόνος των ιερέων, έστω κι αν έκαναν ανθρωποθυσίες – τιμωρήθηκαν από το Θεό (όπως τονίζει ο άγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος).
Στην πρώτη περίπτωση, ο Θεός έστειλε κόρακες να φέρνουν στον Ηλία τροφή, επειδή ο κόρακας είναι «μισότεκνος», δηλ. δεν αγαπά τα παιδιά του, επειδή δεν τα τρέφει. Κατόπιν τον οδήγησε στο σπίτι μιας φτωχής χήρας, όπου φιλοξενήθηκε. Όμως το παιδί της χήρας πέθανε και ο Ηλίας κατάλαβε πως η παρατεταμένη ξηρασία προκάλεσε καταστροφή στο λαό. Παρακάλεσε το Θεό και το παιδί αναστήθηκε, ενώ σταμάτησε και η ξηρασία.
Στη δεύτερη περίπτωση, ο Θεός του αφαίρεσε το θάρρος και ο προφήτης δείλιασε μπροστά στην επικήρυξή του από τη βασίλισσα Ιεζάβελ και περνώντας με τα πόδια μέσα από την έρημο κατέφυγε στο όρος Σινά. Εκεί του μίλησε ο Θεός μέσα από «φωνή αύρας λεπτής» (από ελαφρό αεράκι – που συμβολίζει ότι ο Θεός δεν είναι άγριος, αλλά πράος) και τον παρηγόρησε λέγοντάς του πως δεν είναι ο μόνος που Του απέμεινε πιστός, αλλά υπάρχουν και πολλοί άλλοι, που όμως δεν έχουν φανερωθεί δημόσια.
Μετά από διάφορες περιπέτειες, ο προφήτης Ηλίας αναλήφθηκε στον ουρανό ανεβαίνοντας σε ένα «πύρινο άρμα», μπροστά στα μάτια του μαθητή του, του αγίου Ελισαίου, που παρέλαβε μετά απ’ αυτόν το προφητικό χάρισμα. Η ανάληψη του, κατά τους αγίους διδασκάλους του χριστιανισμού (Πατέρες της Εκκλησίας), έγινε μέσα στο θείο Φως και όχι σε πραγματικό άρμα με άλογα.
Η επιστροφή του προφήτη Ηλία πριν τη Δευτέρα Παρουσία
Στην Αποκάλυψη του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου (στο τέλος της Καινής Διαθήκης) αναφέρεται ότι δύο προφήτες θα αντιμετωπίσουν τον Αντίχριστο ως κήρυκες μετανοίας και πνευματικοί ηγέτες και θα θανατωθούν απ’ αυτόν (Αποκ. κεφ. 11). Ο Αντίχριστος είναι ο τελευταίος κακός κυβερνήτης της Γης, που οι άνθρωποι θα τον λατρέψουν ως θεό, εγκαταλείποντας τον αληθινό Θεό.
Οι δύο αυτοί προφήτες, κατά την επικρατέστερη ερμηνευτική υπόθεση, είναι οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης Ενώχ και Ηλίας, που όντως έχουν μεταφερθεί κάπου από το Θεό χωρίς να γνωρίσουν θάνατο. Αναφέρονται στα βιβλία της Παλ. Διαθήκης Γένεσις, 5, 21-24, και Δ΄ Βασιλειών, 2, 11.
Η επιστροφή του Προφήτη Ηλία πριν την Ημέρα της Κρίσης προφητεύεται στην Παλαιά Διαθήκη, προφήτης Μαλαχίας, 4, 4-5: «και ιδού εγώ αποστελώ υμίν Ηλίαν τον Θεσβίτην, πριν ή ελθείν την ημέραν Κυρίου την μεγάλην και επιφανή, ος αποκαταστήσει καρδίαν πατρός προς υιόν και καρδίαν ανθρώπου προς τον πλησίον αυτού, μη ελθών πατάξω την γην άρδην». Ο Ηλίας λοιπόν θα έρθει για να αποκαταστήσει τις σχέσεις των ανθρώπων, όχι για να πολεμήσει με γήινα όπλα. Ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, κατά τον αρχάγγελο Γαβριήλ, ήρθε «εν πνεύματι και δυνάμει Ηλιού» (Λουκ. 1, 17), αλλά η φυσική επιστροφή του Ηλία αναμένεται.
Οι δύο προφήτες θα έχουν θαυματουργικές δυνάμεις και θα μπορούν να σταματήσουν τη βροχή, «να μετατρέψουν τα ύδατα σε αίμα» και να ρίξουν συμφορές στη διεφθαρμένη ανθρωπότητα (κεφ. 11).
Πρέπει να παρατηρήσουμε πως οι θαυματουργικές πράξεις των δύο Αγίων, που παραπέμπουν στην αρχαία δράση του Προφήτη Ηλία (σταμάτημα της βροχής) και στις πληγές του Φαραώ επί Μωυσή (τα ύδατα γίνονται αίμα), προφανώς σχετίζονται με την κατάρριψη της δήθεν παντοδυναμίας του Αντίχριστου (που ονομάζεται «το Θηρίο»), που θα κατεβάσει πυρ εξ ουρανού, η εικόνα του θα μιλάει κ.π.ά. (Αποκ. 13, 11-15). Έτσι, όλοι οι κάτοικοι της γης, εκτός των πραγματικών πιστών, θα προσκυνήσουν το θηρίο, όχι από φόβο, αλλά γοητευμένοι, και προφανώς θα ανεχθούν τη δολοφονία εκείνων που δεν το προσκυνούν (ό.π., στίχ. 14-15).
Η διαφθορά λοιπόν θα είναι εξαπλωμένη σχεδόν πανανθρώπινα, πράγμα που μπορούμε να καταλάβουμε σκεπτόμενοι π.χ. τους θεατές της ρωμαϊκής αρένας ή των σταυρώσεων, των δημόσιων βασανιστηρίων, των λιθοβολισμών σε κάθε εποχή, αλλά και την ηθική και πνευματική αλλοτρίωση που κυριαρχεί στον κόσμο σήμερα – ασφαλώς μικρογραφία μόνον της κατάστασης που θα επικρατεί τότε. Βλέποντας την απόλυτη εκμετάλλευση, εξαθλίωση και φυσική και ηθική υποδούλωση των αδύναμων από τους δυνατούς, που επικρατεί στις μέρες μας, μπορούμε να υποθέσουμε ποιοι θα είναι οι πραγματικοί εχθροί τους (και τότε, μάλιστα, θα εξουσιάζει ο Αντίχριστος, όχι απλώς κάποιοι μεγιστάνες). Οι δύο άγιοι θ’ αποδείξουν ότι η παντοδυναμία του θηρίου είναι ψεύτικη, ότι η ευτυχία που ασφαλώς θα φέρει στις μάζες είναι απατηλή κι ότι ο Θεός έχει μεγαλύτερη δύναμη από τη δική του.
Αυτό υπονοείται όταν λέγεται ότι οι δύο προφήτες «βασάνισαν τους κατοίκους της γης» και ότι όποιος τους αδικήσει θα πεθάνει από «φωτιά που βγαίνει από το στόμα τους». Και τούτο, γιατί δύο άνθρωποι που «θα φορούν σάκκους» και προφανώς θα είναι άοπλοι (γι’ αυτό και το θηρίο, που επίσης θα έχει στην υπηρεσία του υπερφυσικές δυνάμεις και θα εξοντώνει όλους όσοι δεν το προσκυνούν, Αποκ. κεφ. 13, θα κάνει πόλεμο με αυτούς τους δύο μόνους και θα τους θανατώσει στην πλατεία της Ιερουσαλήμ, Αποκ. 11, 7-8) δε μπορεί να βασανίσουν τους ανθρώπους – μάλιστα, όλους – με κυριολεκτικά βασανιστήρια. Εξάλλου, δε θα επικρατήσουν σε κάποιο πεδίο μάχης οδηγώντας χιλιάδες πολεμιστές, δε θα εξαπλώσουν την πίστη στις χώρες των απίστων, ούτε θα ιδρύσουν κάποιο βασίλειο, αλλά θα μαρτυρήσουν και θα πεθάνουν, μιμούμενοι το παράδειγμα του Κυρίου τους. Αυτές οι τιτάνιες συγκρούσεις, που δίδονται σε προφητικά οράματα και ασφαλώς περιέχουν και αλληγορίες.
Μετά τη δολοφονία των δύο προφητών στην Ιερουσαλήμ, θα αναστηθούν και θα αναληφθούν στον ουρανό. Και ο θάνατος και η ανάστασή τους θα γίνουν ορατά από όλους τους κατοίκους της Γης, όπως αναφέρει η Αποκάλυψη, κεφ. 11, στίχ. 9 (προφανώς θα προβληθούν στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο).
Ο Αντίχριστος θα χάσει την εξουσία από τον ίδιο το Χριστό, αφού θα έχει βασιλέψει 7 πικρά χρόνια.
Φωτογραφία του Προφήτη Ηλία;
Στο διαδίκτυο κυκλοφορεί η παρακάτω ιστορία, με τη φωτογραφία που δημοσιεύουμε:
«Το Ιστορικό με τη Φωτογραφία, στην οποία εμφανίζεται ο Προφήτης Ηλίας»
Αθήνα, Δεκέμβριος 2005
Κάποια Κυρία στην Αθήνα είδε από το παράθυρό της προ καιρού ένα Γέροντα έξω από το σπίτι της κοντά στα σκουπίδια, σαν να έψαχνε για κάτι.
Του φώναξε και τον κάλεσε να ανέβει στο σπίτι της να του προσφέρει καφέ και κάτι να φάει. Μάλιστα κατέβηκε και η ίδια κάτω για να τον πείσει, γιατί φαινόταν κάπως αδιάφορος.
-«Καλά παιδί μου, ας ανέβω», της είπε και ανέβηκε.
Ώσπου να φτιάξει τον καφέ στην κουζίνα, επιστρέφοντας, ο Γέροντας είχε εξαφανιστεί. Κοιτάζει από το παράθυρο και τον βλέπει πάλι στο ίδιο μέρος.
Τον ξαναφωνάζει με αγωνία και ο Γέροντας ανεβαίνει πάλι.
Του προσφέρει αυτά που είχε ετοιμάσει, αλλά Εκείνος έβγαλε από το ρούχο του ένα πετράδι πολύτιμο και της είπε να το πουλήσει, να αγοράσει τα εισιτήρια που της χρειάζονταν για να πάει να δει τον αδελφό της στην Αμερική, που τόσο το ήθελαν και οι δύο να ειδωθούν μετά από τόσα χρόνια.
Δεν είχε όμως τα χρήματα να ταξιδέψει ως εκεί. Της είπε δε, ότι είναι ο Προφήτης Ηλίας και εξαφανίστηκε. Εκείνη έκανε όπως της είπε με πολλή χαρά.
Εκεί ο αδελφός της έφερε τη φωτογραφία που είχε βγάλει πριν από 20 χρόνια στους Αγίους Τόπους και την οποία είχε κρύψει.
Δεν είχε πει σε κανέναν τίποτα.
Ήθελε όμως να την φανερώσει στην αδελφή του τώρα, που είχε την ευκαιρία να το πει σε κάποιον που εμπιστευόταν.
Της είπε λοιπόν, ότι όταν εμφάνισε το φίλμ που είχε βγάλει στους Αγίους Τόπους, στη φωτογραφία που ζήτησε να του βγάλουν για ενθύμιο, είδε με μεγάλη του έκπληξη να στέκεται δίπλα του αυτός ο Γέροντας και υπέθεσε πως ήταν ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, μάλιστα το έγραψε στο πλάι της φωτογραφίας.
Όταν έδειξε τη φωτογραφία στην αδελφή του και της αποκάλυψε το συμβάν, λέγοντας της ότι είναι μάλλον ο Άγιος Κοσμάς, πετάχτηκε εκείνη και με δέος του είπε ότι είναι ο Προφήτης Ηλίας.
Τον αναγνώρισε αμέσως, γιατί την είχε επισκεφτεί στο σπίτι της. Και του είπε όλη την ιστορία. Μετά από 20 χρόνια επέτρεψε ο Καλός Θεός να αποκαλυφθεί αυτό το θαυμαστό γεγονός!
Εδώ τελειώνει η ιστορία. Το σχόλιό μας:
Η ιστορία μπορεί να είναι και μύθος, όσο για τη φωτογραφία, όλοι ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να κατασκευαστεί μια πλαστή φωτογραφία. Αλλά και αν είναι αληθινή η φωτογραφία και η ιστορία, δε σημαίνει οπωσδήποτε πως ο Ηλίας ήρθε και άρα είμαστε στην εποχή του Αντίχριστου (αν και κάτι μου λέει πως δεν είμαστε πολύ μακριά, όπως έχω γράψει σε παλιό άρθρο)…
Μην ξεχνάμε πως οι άγιοι εμφανίζονται διαρκώς, ενώ ο προφήτης Ηλίας εμφανιζόταν στο γέροντα Ευμένιο από τα Ρούστικα. Υπάρχει όμως και εμφάνισή του στην παιδική ηλικία του αρχιεπισκόπου Κρήτης Τιμόθεου (αναφέρεται στη βιογραφία του), ο οποίος μια νύχτα είχε καταφύγει σ’ ένα εξωκκλήσι, χωρίς να ξέρει τίνος αγίου ήταν, κι όμως τη νύχτα του εμφανίστηκε ένας γέρος και τον πληροφόρησε πως το εξωκκλήσι είναι δικό του και πως τα τρομερά προβλήματα που υπήρχαν στη ζωή του παιδιού θα λυθούν, όπως και έγινε. Το πρωί το παιδί διαπίστωσε πως το εκκλησάκι ήταν του προφήτη Ηλία.
Στο Ρέθυμνο φυσικά έχουμε δύο πανέμορφα εκκλησάκια του αγίου (εκτός από τα χωριά, όπως π.χ. στην Επισκοπή), στον ομώνυμο λόφο πάνω από την οδό Θεοτοκοπούλου και στα Τρία Μοναστήρια. Ελπίζω πως και φέτος ο λαός μας τίμησε τον ΄Aγιο δεόντως. Ας έχουμε τις ευχές του.
Πηγή:Δημοσιεύτηκε Κυριακή 21 Ιουλίου 2013 / 22:20
rethemnosnews.gr
Στο Ρέθυμνο είναι πασίγνωστη η ιστορική μονή του στα Ρούστικα, όπου έζησε και ο σύγχρονος άγιος γέροντας Ευμένιος Λαμπάκης (ο οποίος κοιμήθηκε την ημέρα των Χριστουγέννων του 2005).
Τα γνωστά γεγονότα της ζωής του προφήτη Ηλία καταγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη, στα βιβλία που ονομάζονται Γ΄ Βασιλειών (από κεφ. 16, στίχ. 29) και Δ΄ Βασιλειών (δηλ. ιστορίες των βασιλέων του Ισραήλ, δικαίων και αδίκων). Ο προφήτης έζησε τον 9ο αιώνα π.Χ. δηλ. γύρω στο 850-800 π.Χ. και αντιστάθηκε στον απάνθρωπο βασιλιά Αχαάβ (ο οποίος «κακοποίησε τους ανθρώπους που βρίσκονταν μπροστά του περισσότερο από κάθε άλλο βασιλιά του Ισραήλ», Γ΄ Βασ. 16, 33) και τη σκληρή και αδίστακτη βασίλισσα Ιεζάβελ, που κατάργησαν τη λατρεία του αληθινού Θεού και επέβαλαν στο Ισραήλ τη λατρεία του ειδωλολατρικού θεού Βάαλ. Ο Βάαλ δεν ήταν μόνο ψεύτικος θεός, αλλά δαίμονας που λατρευόταν με ανθρωποθυσίες.
Ο Ηλίας με την προσευχή του «έκλεισε τον ουρανό» και για τριάμισι χρόνια δεν έβρεξε. Επίσης, προκάλεσε τους ιερείς του Βάαλ, να συναντηθούν στο όρος Κάρμηλο, να τελέσουν θυσία (ζώου) και να προσευχηθούν ο καθένας στο θεό του για να ρίξει φωτιά από τον ουρανό να ανάψει τα ξύλα της θυσίας. Οι ιερείς του Βάαλ φώναζαν στο θεό τους, αλλά «ούτε φωνή, ούτε ακρόαση» (από εκεί είναι η φράση). Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να χαράζουν και να ματώνουν το σώμα τους για να τους ακούσει ο θεός τους, αλλά μάταια (προφανώς αυτά περιλαμβάνονταν στη λατρεία του Βάαλ, που ήταν, όπως είπαμε, αιματηρή). Μόλις ο Ηλίας προσευχήθηκε, έπεσε φωτιά και έκαψε τα ξύλα, το σφάγιο της θυσίας και ακόμη και τις πέτρες γύρω γύρω.
Τότε ο λαός μπλόκαρε τους ιερείς και ο Ηλίας πήρε ένα σπαθί και τους σκότωσε!
Οι δύο πράξεις αυτές του προφήτη Ηλία – το κλείσιμο του ουρανού και ο φόνος των ιερέων, έστω κι αν έκαναν ανθρωποθυσίες – τιμωρήθηκαν από το Θεό (όπως τονίζει ο άγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος).
Στην πρώτη περίπτωση, ο Θεός έστειλε κόρακες να φέρνουν στον Ηλία τροφή, επειδή ο κόρακας είναι «μισότεκνος», δηλ. δεν αγαπά τα παιδιά του, επειδή δεν τα τρέφει. Κατόπιν τον οδήγησε στο σπίτι μιας φτωχής χήρας, όπου φιλοξενήθηκε. Όμως το παιδί της χήρας πέθανε και ο Ηλίας κατάλαβε πως η παρατεταμένη ξηρασία προκάλεσε καταστροφή στο λαό. Παρακάλεσε το Θεό και το παιδί αναστήθηκε, ενώ σταμάτησε και η ξηρασία.
Στη δεύτερη περίπτωση, ο Θεός του αφαίρεσε το θάρρος και ο προφήτης δείλιασε μπροστά στην επικήρυξή του από τη βασίλισσα Ιεζάβελ και περνώντας με τα πόδια μέσα από την έρημο κατέφυγε στο όρος Σινά. Εκεί του μίλησε ο Θεός μέσα από «φωνή αύρας λεπτής» (από ελαφρό αεράκι – που συμβολίζει ότι ο Θεός δεν είναι άγριος, αλλά πράος) και τον παρηγόρησε λέγοντάς του πως δεν είναι ο μόνος που Του απέμεινε πιστός, αλλά υπάρχουν και πολλοί άλλοι, που όμως δεν έχουν φανερωθεί δημόσια.
Μετά από διάφορες περιπέτειες, ο προφήτης Ηλίας αναλήφθηκε στον ουρανό ανεβαίνοντας σε ένα «πύρινο άρμα», μπροστά στα μάτια του μαθητή του, του αγίου Ελισαίου, που παρέλαβε μετά απ’ αυτόν το προφητικό χάρισμα. Η ανάληψη του, κατά τους αγίους διδασκάλους του χριστιανισμού (Πατέρες της Εκκλησίας), έγινε μέσα στο θείο Φως και όχι σε πραγματικό άρμα με άλογα.
Η επιστροφή του προφήτη Ηλία πριν τη Δευτέρα Παρουσία
Στην Αποκάλυψη του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου (στο τέλος της Καινής Διαθήκης) αναφέρεται ότι δύο προφήτες θα αντιμετωπίσουν τον Αντίχριστο ως κήρυκες μετανοίας και πνευματικοί ηγέτες και θα θανατωθούν απ’ αυτόν (Αποκ. κεφ. 11). Ο Αντίχριστος είναι ο τελευταίος κακός κυβερνήτης της Γης, που οι άνθρωποι θα τον λατρέψουν ως θεό, εγκαταλείποντας τον αληθινό Θεό.
Οι δύο αυτοί προφήτες, κατά την επικρατέστερη ερμηνευτική υπόθεση, είναι οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης Ενώχ και Ηλίας, που όντως έχουν μεταφερθεί κάπου από το Θεό χωρίς να γνωρίσουν θάνατο. Αναφέρονται στα βιβλία της Παλ. Διαθήκης Γένεσις, 5, 21-24, και Δ΄ Βασιλειών, 2, 11.
Η επιστροφή του Προφήτη Ηλία πριν την Ημέρα της Κρίσης προφητεύεται στην Παλαιά Διαθήκη, προφήτης Μαλαχίας, 4, 4-5: «και ιδού εγώ αποστελώ υμίν Ηλίαν τον Θεσβίτην, πριν ή ελθείν την ημέραν Κυρίου την μεγάλην και επιφανή, ος αποκαταστήσει καρδίαν πατρός προς υιόν και καρδίαν ανθρώπου προς τον πλησίον αυτού, μη ελθών πατάξω την γην άρδην». Ο Ηλίας λοιπόν θα έρθει για να αποκαταστήσει τις σχέσεις των ανθρώπων, όχι για να πολεμήσει με γήινα όπλα. Ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, κατά τον αρχάγγελο Γαβριήλ, ήρθε «εν πνεύματι και δυνάμει Ηλιού» (Λουκ. 1, 17), αλλά η φυσική επιστροφή του Ηλία αναμένεται.
Οι δύο προφήτες θα έχουν θαυματουργικές δυνάμεις και θα μπορούν να σταματήσουν τη βροχή, «να μετατρέψουν τα ύδατα σε αίμα» και να ρίξουν συμφορές στη διεφθαρμένη ανθρωπότητα (κεφ. 11).
Πρέπει να παρατηρήσουμε πως οι θαυματουργικές πράξεις των δύο Αγίων, που παραπέμπουν στην αρχαία δράση του Προφήτη Ηλία (σταμάτημα της βροχής) και στις πληγές του Φαραώ επί Μωυσή (τα ύδατα γίνονται αίμα), προφανώς σχετίζονται με την κατάρριψη της δήθεν παντοδυναμίας του Αντίχριστου (που ονομάζεται «το Θηρίο»), που θα κατεβάσει πυρ εξ ουρανού, η εικόνα του θα μιλάει κ.π.ά. (Αποκ. 13, 11-15). Έτσι, όλοι οι κάτοικοι της γης, εκτός των πραγματικών πιστών, θα προσκυνήσουν το θηρίο, όχι από φόβο, αλλά γοητευμένοι, και προφανώς θα ανεχθούν τη δολοφονία εκείνων που δεν το προσκυνούν (ό.π., στίχ. 14-15).
Η διαφθορά λοιπόν θα είναι εξαπλωμένη σχεδόν πανανθρώπινα, πράγμα που μπορούμε να καταλάβουμε σκεπτόμενοι π.χ. τους θεατές της ρωμαϊκής αρένας ή των σταυρώσεων, των δημόσιων βασανιστηρίων, των λιθοβολισμών σε κάθε εποχή, αλλά και την ηθική και πνευματική αλλοτρίωση που κυριαρχεί στον κόσμο σήμερα – ασφαλώς μικρογραφία μόνον της κατάστασης που θα επικρατεί τότε. Βλέποντας την απόλυτη εκμετάλλευση, εξαθλίωση και φυσική και ηθική υποδούλωση των αδύναμων από τους δυνατούς, που επικρατεί στις μέρες μας, μπορούμε να υποθέσουμε ποιοι θα είναι οι πραγματικοί εχθροί τους (και τότε, μάλιστα, θα εξουσιάζει ο Αντίχριστος, όχι απλώς κάποιοι μεγιστάνες). Οι δύο άγιοι θ’ αποδείξουν ότι η παντοδυναμία του θηρίου είναι ψεύτικη, ότι η ευτυχία που ασφαλώς θα φέρει στις μάζες είναι απατηλή κι ότι ο Θεός έχει μεγαλύτερη δύναμη από τη δική του.
Αυτό υπονοείται όταν λέγεται ότι οι δύο προφήτες «βασάνισαν τους κατοίκους της γης» και ότι όποιος τους αδικήσει θα πεθάνει από «φωτιά που βγαίνει από το στόμα τους». Και τούτο, γιατί δύο άνθρωποι που «θα φορούν σάκκους» και προφανώς θα είναι άοπλοι (γι’ αυτό και το θηρίο, που επίσης θα έχει στην υπηρεσία του υπερφυσικές δυνάμεις και θα εξοντώνει όλους όσοι δεν το προσκυνούν, Αποκ. κεφ. 13, θα κάνει πόλεμο με αυτούς τους δύο μόνους και θα τους θανατώσει στην πλατεία της Ιερουσαλήμ, Αποκ. 11, 7-8) δε μπορεί να βασανίσουν τους ανθρώπους – μάλιστα, όλους – με κυριολεκτικά βασανιστήρια. Εξάλλου, δε θα επικρατήσουν σε κάποιο πεδίο μάχης οδηγώντας χιλιάδες πολεμιστές, δε θα εξαπλώσουν την πίστη στις χώρες των απίστων, ούτε θα ιδρύσουν κάποιο βασίλειο, αλλά θα μαρτυρήσουν και θα πεθάνουν, μιμούμενοι το παράδειγμα του Κυρίου τους. Αυτές οι τιτάνιες συγκρούσεις, που δίδονται σε προφητικά οράματα και ασφαλώς περιέχουν και αλληγορίες.
Μετά τη δολοφονία των δύο προφητών στην Ιερουσαλήμ, θα αναστηθούν και θα αναληφθούν στον ουρανό. Και ο θάνατος και η ανάστασή τους θα γίνουν ορατά από όλους τους κατοίκους της Γης, όπως αναφέρει η Αποκάλυψη, κεφ. 11, στίχ. 9 (προφανώς θα προβληθούν στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο).
Ο Αντίχριστος θα χάσει την εξουσία από τον ίδιο το Χριστό, αφού θα έχει βασιλέψει 7 πικρά χρόνια.
Φωτογραφία του Προφήτη Ηλία;
Στο διαδίκτυο κυκλοφορεί η παρακάτω ιστορία, με τη φωτογραφία που δημοσιεύουμε:
«Το Ιστορικό με τη Φωτογραφία, στην οποία εμφανίζεται ο Προφήτης Ηλίας»
Αθήνα, Δεκέμβριος 2005
Κάποια Κυρία στην Αθήνα είδε από το παράθυρό της προ καιρού ένα Γέροντα έξω από το σπίτι της κοντά στα σκουπίδια, σαν να έψαχνε για κάτι.
Του φώναξε και τον κάλεσε να ανέβει στο σπίτι της να του προσφέρει καφέ και κάτι να φάει. Μάλιστα κατέβηκε και η ίδια κάτω για να τον πείσει, γιατί φαινόταν κάπως αδιάφορος.
-«Καλά παιδί μου, ας ανέβω», της είπε και ανέβηκε.
Ώσπου να φτιάξει τον καφέ στην κουζίνα, επιστρέφοντας, ο Γέροντας είχε εξαφανιστεί. Κοιτάζει από το παράθυρο και τον βλέπει πάλι στο ίδιο μέρος.
Τον ξαναφωνάζει με αγωνία και ο Γέροντας ανεβαίνει πάλι.
Του προσφέρει αυτά που είχε ετοιμάσει, αλλά Εκείνος έβγαλε από το ρούχο του ένα πετράδι πολύτιμο και της είπε να το πουλήσει, να αγοράσει τα εισιτήρια που της χρειάζονταν για να πάει να δει τον αδελφό της στην Αμερική, που τόσο το ήθελαν και οι δύο να ειδωθούν μετά από τόσα χρόνια.
Δεν είχε όμως τα χρήματα να ταξιδέψει ως εκεί. Της είπε δε, ότι είναι ο Προφήτης Ηλίας και εξαφανίστηκε. Εκείνη έκανε όπως της είπε με πολλή χαρά.
Εκεί ο αδελφός της έφερε τη φωτογραφία που είχε βγάλει πριν από 20 χρόνια στους Αγίους Τόπους και την οποία είχε κρύψει.
Δεν είχε πει σε κανέναν τίποτα.
Ήθελε όμως να την φανερώσει στην αδελφή του τώρα, που είχε την ευκαιρία να το πει σε κάποιον που εμπιστευόταν.
Της είπε λοιπόν, ότι όταν εμφάνισε το φίλμ που είχε βγάλει στους Αγίους Τόπους, στη φωτογραφία που ζήτησε να του βγάλουν για ενθύμιο, είδε με μεγάλη του έκπληξη να στέκεται δίπλα του αυτός ο Γέροντας και υπέθεσε πως ήταν ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, μάλιστα το έγραψε στο πλάι της φωτογραφίας.
Όταν έδειξε τη φωτογραφία στην αδελφή του και της αποκάλυψε το συμβάν, λέγοντας της ότι είναι μάλλον ο Άγιος Κοσμάς, πετάχτηκε εκείνη και με δέος του είπε ότι είναι ο Προφήτης Ηλίας.
Τον αναγνώρισε αμέσως, γιατί την είχε επισκεφτεί στο σπίτι της. Και του είπε όλη την ιστορία. Μετά από 20 χρόνια επέτρεψε ο Καλός Θεός να αποκαλυφθεί αυτό το θαυμαστό γεγονός!
Εδώ τελειώνει η ιστορία. Το σχόλιό μας:
Η ιστορία μπορεί να είναι και μύθος, όσο για τη φωτογραφία, όλοι ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να κατασκευαστεί μια πλαστή φωτογραφία. Αλλά και αν είναι αληθινή η φωτογραφία και η ιστορία, δε σημαίνει οπωσδήποτε πως ο Ηλίας ήρθε και άρα είμαστε στην εποχή του Αντίχριστου (αν και κάτι μου λέει πως δεν είμαστε πολύ μακριά, όπως έχω γράψει σε παλιό άρθρο)…
Μην ξεχνάμε πως οι άγιοι εμφανίζονται διαρκώς, ενώ ο προφήτης Ηλίας εμφανιζόταν στο γέροντα Ευμένιο από τα Ρούστικα. Υπάρχει όμως και εμφάνισή του στην παιδική ηλικία του αρχιεπισκόπου Κρήτης Τιμόθεου (αναφέρεται στη βιογραφία του), ο οποίος μια νύχτα είχε καταφύγει σ’ ένα εξωκκλήσι, χωρίς να ξέρει τίνος αγίου ήταν, κι όμως τη νύχτα του εμφανίστηκε ένας γέρος και τον πληροφόρησε πως το εξωκκλήσι είναι δικό του και πως τα τρομερά προβλήματα που υπήρχαν στη ζωή του παιδιού θα λυθούν, όπως και έγινε. Το πρωί το παιδί διαπίστωσε πως το εκκλησάκι ήταν του προφήτη Ηλία.
Στο Ρέθυμνο φυσικά έχουμε δύο πανέμορφα εκκλησάκια του αγίου (εκτός από τα χωριά, όπως π.χ. στην Επισκοπή), στον ομώνυμο λόφο πάνω από την οδό Θεοτοκοπούλου και στα Τρία Μοναστήρια. Ελπίζω πως και φέτος ο λαός μας τίμησε τον ΄Aγιο δεόντως. Ας έχουμε τις ευχές του.
Πηγή:Δημοσιεύτηκε Κυριακή 21 Ιουλίου 2013 / 22:20
rethemnosnews.gr