Φόβος στη Δύση για μια ενδεχόμενη επανάληψη της τρομοκρατικής επίθεσης της 11/9 στις Ηνωμένες Πολιτείες με κάποιο από τα αεροσκάφη που έχουν εξαφανιστεί όταν οι φανατικοί Ισλαμιστές της Libya Dawn πήραν τον έλεγχο του αεροδρομίου της Τρίπολης από το οποίο ξαφνικά “λείπουν” σύμφωνα με αναφορές, περίπου 12 αεροσκάφη.
Σύμφωνα με ειδικούς που θα ήθελαν να ακουστούν καθησυχαστικοί ακόμα κι αν δεν είναι αδύνατο, θα ήταν τουλάχιστον δύσκολο να επαναληφθεί μια επίθεση αυτοκτονίας όπως αυτή της 11ης Σεπτεμβρίου στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τις τελευταίες ημέρες, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης Παγκοσμίως βγάζουν συνεχώς την είδηση για τα εξαφανισμένα αεροσκάφη και την πιθανότητα μιας ενδεχόμενης επίθεσης. Μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία δημοσιεύθηκε στο NYC Aviation και έχει ήδη προκαλέσει αρκετά ερωτηματικά σχετικά με τον αριθμό των εξαφανισμένων αεροσκαφών, αλλά με αυτό που θα ασχοληθούμε εδώ είναι η δυνατότητα να γίνει μια νέα επίθεση αυτοκτονίας με τη χρήση ενός από τα αεροπλάνα που πήραν στη κατοχή τους οι παρακρατικοί στη Λιβύη (δεδομένου πως κάθε αεροσκάφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μια τέτοια τρομοκρατική επίθεση).
Σύμφωνα με άρθρο του Ντέιβιντ Σεντσιότι, παρόλο που ένα εξαφανισμένο αεροπλάνο δεν είναι ποτέ μια καλή είδηση για τις μυστικές υπηρεσίες από τις 11/9/2001, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να εξεταστούν για να αξιολογήσει κανείς πόσο πραγματική απειλή μπορεί να είναι ένα αεροσκάφος "αποστάτης" που θα χρησιμοποιηθεί ως πύραυλος εναντίον κάποιου στόχου στο έδαφος. Πρώτα από όλα υπάρχει η δυσκολία πως κάποιος πρέπει να ξεκινήσει το αεροπλάνο. Κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο.
"Συμφωνώ με τους κινδύνους που εγκυμονεί η εξαφάνιση ενός αεροπλάνου, αλλά θα ήθελα να είμαστε προσεκτικοί σε μερικά πράγματα: πρώτα την κατάσταση του αεροσκάφους, η διαθεσιμότητα πιλότων και η κατάσταση του αεροδρομίου κλπ,", λέει ο Meyer, που έχει δουλέψει για πάνω από μια δεκαετία σε όλους τους κλάδους μιας αεροπορικής εταιρείας όταν εργαζόταν στηνUS Air Carrier.
"Στην πραγματικότητα, το (ή τα) χαμένο αεροπλάνο πρέπει να κρύβεται κάπου (να φυλάσσεται μακριά από τα αδιάκριτα μάτια των δορυφόρων και των drones των ΗΠΑ που κατασκοπεύουν τρομοκρατικές βάσεις στην έρημο), επιπλέον αν είναι δύσκολο να βρείτε το αεροδρόμιο είναι αρκετά ποιο δύσκολο να βρείτε αεροδρόμιο ικανό να εξυπηρετήσει ένα αεροσκάφος" εξηγεί ο Meyer.
"Εντάξει, ας υποθέσουμε ότι οι τρομοκράτες γνωρίζουν αρκετά για την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, τις λειτουργίες ενός αεροδρομίου, κλπ και καταφέρνουν να ξεκινήσουν το αεροσκάφος. Μετά; Το αεροσκάφος θα απογειωθεί από κάποιο απομακρυσμένο αεροδρόμιο και θα πρέπει να πετάξει προς τον τελικό του "προορισμό".
Πως εμπλέκεται η Ελλάδα σε ένα τέτοιο εφιαλτικό σενάριο.
"Προκειμένου να φτάσει στο στόχο του και να μην ασχοληθεί μαζί του η αεράμυνα θα πρέπει να πετάξει όλη τη διαδρομή του ή τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος της σε πολύ χαμηλό υψόμετρο, μειώνοντας έτσι κατά πολύ την απόσταση της πτήσης του. Ακόμα κι αν πετάξει βόρεια προς την Ιταλία ή βορειοδυτικά προς Ισπανία ή Γαλλία ή βορειοανατολικά προς Ελλάδα ή Τουρκία (μέρη που μπορεί να αποτελούν στόχους) το αεροπλάνο θα αποκαλυφθεί από τις παράκτιες εγκαταστάσεις ραντάρ και αεράμυνας και θα βρεθεί αντιμέτωπο με μαχητικά αεροσκάφη που βρίσκονται εκεί για την άμυνα νησιών κλπ ή με μια στρατιωτική βάση στη Βόρεια ή Κεντρική Αφρική, κάτι που είναι ίσως λίγο ποιο εύκολο μόνο και μόνο λόγω μικρότερης απόστασης".
"Συνεπώς, ναι μεν κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι μπορεί να γίνει μια τρομοκρατική επίθεση (με πολιτικά αεροσκάφη), αλλά πρέπει να γίνουν πολλά απίθανα πράγματα (όχι αδύνατα) για να αποφευχθεί ο εντοπισμός από τα ραντάρ αεράμυνας, όπως π.χ το πέταγμα στη σκιά κάποιου άλλου αεροπλάνου. Αλλά ας μείνουμε στην πραγματικότητα: μια αεροπειρατεία και επίθεση με αεροπλάνο είναι, ακόμη και σήμερα, μια πολύ σοβαρή απειλή ακόμα και για την πιο καλά προετοιμασμένη αεράμυνα".
Άμυνα Πολιτική
Τις τελευταίες ημέρες, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης Παγκοσμίως βγάζουν συνεχώς την είδηση για τα εξαφανισμένα αεροσκάφη και την πιθανότητα μιας ενδεχόμενης επίθεσης. Μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία δημοσιεύθηκε στο NYC Aviation και έχει ήδη προκαλέσει αρκετά ερωτηματικά σχετικά με τον αριθμό των εξαφανισμένων αεροσκαφών, αλλά με αυτό που θα ασχοληθούμε εδώ είναι η δυνατότητα να γίνει μια νέα επίθεση αυτοκτονίας με τη χρήση ενός από τα αεροπλάνα που πήραν στη κατοχή τους οι παρακρατικοί στη Λιβύη (δεδομένου πως κάθε αεροσκάφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μια τέτοια τρομοκρατική επίθεση).
Σύμφωνα με άρθρο του Ντέιβιντ Σεντσιότι, παρόλο που ένα εξαφανισμένο αεροπλάνο δεν είναι ποτέ μια καλή είδηση για τις μυστικές υπηρεσίες από τις 11/9/2001, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να εξεταστούν για να αξιολογήσει κανείς πόσο πραγματική απειλή μπορεί να είναι ένα αεροσκάφος "αποστάτης" που θα χρησιμοποιηθεί ως πύραυλος εναντίον κάποιου στόχου στο έδαφος. Πρώτα από όλα υπάρχει η δυσκολία πως κάποιος πρέπει να ξεκινήσει το αεροπλάνο. Κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο.
"Συμφωνώ με τους κινδύνους που εγκυμονεί η εξαφάνιση ενός αεροπλάνου, αλλά θα ήθελα να είμαστε προσεκτικοί σε μερικά πράγματα: πρώτα την κατάσταση του αεροσκάφους, η διαθεσιμότητα πιλότων και η κατάσταση του αεροδρομίου κλπ,", λέει ο Meyer, που έχει δουλέψει για πάνω από μια δεκαετία σε όλους τους κλάδους μιας αεροπορικής εταιρείας όταν εργαζόταν στηνUS Air Carrier.
"Στην πραγματικότητα, το (ή τα) χαμένο αεροπλάνο πρέπει να κρύβεται κάπου (να φυλάσσεται μακριά από τα αδιάκριτα μάτια των δορυφόρων και των drones των ΗΠΑ που κατασκοπεύουν τρομοκρατικές βάσεις στην έρημο), επιπλέον αν είναι δύσκολο να βρείτε το αεροδρόμιο είναι αρκετά ποιο δύσκολο να βρείτε αεροδρόμιο ικανό να εξυπηρετήσει ένα αεροσκάφος" εξηγεί ο Meyer.
"Εντάξει, ας υποθέσουμε ότι οι τρομοκράτες γνωρίζουν αρκετά για την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, τις λειτουργίες ενός αεροδρομίου, κλπ και καταφέρνουν να ξεκινήσουν το αεροσκάφος. Μετά; Το αεροσκάφος θα απογειωθεί από κάποιο απομακρυσμένο αεροδρόμιο και θα πρέπει να πετάξει προς τον τελικό του "προορισμό".
Πως εμπλέκεται η Ελλάδα σε ένα τέτοιο εφιαλτικό σενάριο.
"Προκειμένου να φτάσει στο στόχο του και να μην ασχοληθεί μαζί του η αεράμυνα θα πρέπει να πετάξει όλη τη διαδρομή του ή τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος της σε πολύ χαμηλό υψόμετρο, μειώνοντας έτσι κατά πολύ την απόσταση της πτήσης του. Ακόμα κι αν πετάξει βόρεια προς την Ιταλία ή βορειοδυτικά προς Ισπανία ή Γαλλία ή βορειοανατολικά προς Ελλάδα ή Τουρκία (μέρη που μπορεί να αποτελούν στόχους) το αεροπλάνο θα αποκαλυφθεί από τις παράκτιες εγκαταστάσεις ραντάρ και αεράμυνας και θα βρεθεί αντιμέτωπο με μαχητικά αεροσκάφη που βρίσκονται εκεί για την άμυνα νησιών κλπ ή με μια στρατιωτική βάση στη Βόρεια ή Κεντρική Αφρική, κάτι που είναι ίσως λίγο ποιο εύκολο μόνο και μόνο λόγω μικρότερης απόστασης".
"Συνεπώς, ναι μεν κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι μπορεί να γίνει μια τρομοκρατική επίθεση (με πολιτικά αεροσκάφη), αλλά πρέπει να γίνουν πολλά απίθανα πράγματα (όχι αδύνατα) για να αποφευχθεί ο εντοπισμός από τα ραντάρ αεράμυνας, όπως π.χ το πέταγμα στη σκιά κάποιου άλλου αεροπλάνου. Αλλά ας μείνουμε στην πραγματικότητα: μια αεροπειρατεία και επίθεση με αεροπλάνο είναι, ακόμη και σήμερα, μια πολύ σοβαρή απειλή ακόμα και για την πιο καλά προετοιμασμένη αεράμυνα".
Άμυνα Πολιτική