Ο Μαντινείας Αλέξανδρος εγκανίασε με... πρωτότυπο τρόπο, ιερό ναό στο Άστρος
".. Αλλά και μετά την ολοκλήρωση των εγκαινίων είδαμε να εισέρχονται από την Ωραία Πύλη και να ασπάζονται την Αγία Τράπεζα άνδρες και… γυναίκες! Ναι και γυναίκες! Άραγε ποιος ιερός κανόνας διακελεύει το ανορθόδοξο αυτό τυπικό και από ποια παράδοση αρύεται την εφαρμογή της παράδοξης αυτής καινοτομίας στα εγκαίνια ιερού ναού ο Άγιος Μαντινείας;.."
Με μεγαλοπρέπεια τελέστηκαν τα εγκαίνια του ναού του Αγίου Παύλου στο Άστρος, ιερουργούντος του Μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας Αλεξάνδρου, παρουσία ιερέων απ’ όλη την περιοχή, πλήθους πιστών και επισήμων.
Μετά την ακολουθία του Όρθρου, ο Σεβασμιώτατος κ. Αλέξανδρος μιλώντας στο εκκλησίασμα εξηγούσε τόσο τη σπουδαιότητα της τελετής όσο και το τι συμβαίνει βήμα – βήμα κάθε στιγμή.
Ο ναός άδειασε και έκλεισε. Πιστοί και ιερείς συγκεντρώθηκαν έξω για την περιφορά και ακούσθηκε το «Αρατε πύλας», από τα χείλη του Μητροπολίτη, για το άνοιγμα του ναού. Με την είσοδο στο ναό ξεκίνησε ο καθαγιασμός της Αγίας Τράπεζας με την τοποθέτηση των ιερών λειψάνων, ο καθαρισμός και η τοποθέτηση του κατασάρκιου. Στη συνέχεια τελέστηκε η Θεία Λειτουργία.
Tέλος, έγινε από τον Μητροπολίτη η χειροθεσία των Γ. Κανατά και Κ. Καραγιάννη σε ιεροψάλτες, ενώ διαβάστηκαν τα ονόματα και τιμήθηκαν άνθρωποι που έχουν βοηθήσει όλα αυτά τα χρόνια για την ανέγερση του Ιερού Ναού. Επίσης, δόθηκε από τον εφημέριο του ναού π. Γεώργιο Αρφάνη ως δώρο στον Μητροπολίτη μια ποιμαντορική ράβδος.
Μετά το τέλος η Ωραία Πύλη άνοιξε για τους πιστούς άνδρες και γυναίκες ώστε να προσκυνήσουν την Αγία Τράπεζα και μοιράστηκαν φυλαχτά.
Το παρών έδωσε ο Περιφερειάρχης κ. Πέτρος Τατούλης, ο Δήμαρχος Βόρειας Κυνουρίας κ. Π. Μαντάς, ο π/σ κ. Κατσίρης, μέλη της δημοτικής αρχής και της αντιπολίτευσης του ΔΣ, ο πρόεδρος της δ/κ Αστρους κ. Δικαίος και η πολιτευτής με τη ΝΔ στην Αρκαδία κυρία Εύη Τατούλη.
Σ.Σ. ΕΞΑΨΑΛΜΟΥ: Με δέος και συγκίνηση παρακολουθούμε κάθε φορά που μας δίνεται η ευλογημένη ευκαιρία να ζήσουμε από κοντά ή από μακριά, μία τελετή εγκαινίων! Είναι σπουδαίο γεγονός τα εγκαίνια ενός ιερού ναού! Όμως από τις φωτό και το βίντεο που είδαμε από τα εγκαίνια του Αγίου Παύλου στο Άστρος Κυνουρίας, είδαμε για πρώτη φορά να ακολουθείται ένα εντελώς διαφορετικό τυπικό από αυτό που γνωρίζουμε! Πρωταγωνιστής ο προεστός Αρχιερεύς, ο οποίος κατά τον καθαγιασμό της Αγίας Τραπέζης είδαμε στη θέση των κληρικών όπως θα έπρεπε λαϊκό νεαρό –που εικονίζεται δίπλα του επί της Αγίας Τραπέζης– ο οποίος συνέπραττε με την σπάτουλα στο χέρι, στην ιερή αυτή διαδικασία του Καθαγιασμού της Αγίας Τραπέζης. Αλλά και μετά την ολοκλήρωση των εγκαινίων είδαμε να εισέρχονται από την Ωραία Πύλη και να ασπάζονται την Αγία Τράπεζα άνδρες και… γυναίκες! Ναί και γυναίκες!
Άραγε ποιος ιερός κανόνας διακελεύει το ανορθόδοξο αυτό τυπικό και από ποια παράδοση αρύεται την εφαρμογή της παράδοξης αυτής καινοτομίας στα εγκαίνια ιερού ναού ο Άγιος Μαντινείας; Ας μας το πει και εμάς ή ας το κάνει ευρύτερα γνωστό για να το εφαρμόζουν όλοι!
Στην Παλαιά Διαθήκη ο Αρχιερεύς εισόδευε στα Άγια των Αγίων, στη Σκηνή του Μαρτυρίου, άπαξ του ενιαυτού. Κατά τον Άγιο Μαντινείας στην Εκκλησία της Καινής Διαθήκης, έχει δικαίωμα να εισοδεύει στα Άγια των Αγίων ο κάθε πικραμένος.
Στο… τουρλουμπούκι αυτό των εγκαινίων που είδαμε έχει εφαρμογή ο Παύλειος λόγος » τα άτακτα γυναικάρια τα πάντοτε μανθάνοντα και ουδέποτε είς επίγνωσιν αληθείας έλθείν δυνάμενα»
πηγη
Άραγε ποιος ιερός κανόνας διακελεύει το ανορθόδοξο αυτό τυπικό και από ποια παράδοση αρύεται την εφαρμογή της παράδοξης αυτής καινοτομίας στα εγκαίνια ιερού ναού ο Άγιος Μαντινείας; Ας μας το πει και εμάς ή ας το κάνει ευρύτερα γνωστό για να το εφαρμόζουν όλοι!
Στην Παλαιά Διαθήκη ο Αρχιερεύς εισόδευε στα Άγια των Αγίων, στη Σκηνή του Μαρτυρίου, άπαξ του ενιαυτού. Κατά τον Άγιο Μαντινείας στην Εκκλησία της Καινής Διαθήκης, έχει δικαίωμα να εισοδεύει στα Άγια των Αγίων ο κάθε πικραμένος.
Στο… τουρλουμπούκι αυτό των εγκαινίων που είδαμε έχει εφαρμογή ο Παύλειος λόγος » τα άτακτα γυναικάρια τα πάντοτε μανθάνοντα και ουδέποτε είς επίγνωσιν αληθείας έλθείν δυνάμενα»
πηγη